Ylöjärven Puun verkkokaupan toimitusehdot
Päivitetty 14.4.2025
Verkkokaupasta vastaa Ylöjärven Puu Oy (Y-tunnus: 0803711-5). Näitä toimitusehtoja sovelletaan 15.4.2025 jälkeen tehtyihin verkkokauppatilauksiin. Tekemällä tilauksen sitoudut noudattamaan näitä ehtoja.
Voimme muuttaa ehtoja julkaisemalla päivitetyt ehdot verkkokaupassamme. Tutustu ennen tilausta kulloinkin voimassa oleviin ehtoihin.
Tuotteiden tilaaminen verkkokaupasta
Valitse verkkokaupastamme haluamasi tuote. Samasta tuotteesta voi olla erilaisia koko- ja värivaihtoehtoja. Tarkasta huolellisesti ennen tuotteen lisäämistä ostoskoriin, että olet valinnut oikean koon ja värin.
Tuotekuvat saattavat poiketa värien tai muiden ominaisuuksien osalta toimitettavista tuotteista. Ennen tilausta voit tilata mallikappaleet värivaihtoehdoista. Puu on luonnonmateriaali, jonka takia puussa voi olla yksilöllisiä piirteitä tai kuvioita.
Voit tehdä tilauksen verkkokaupasta lisäämällä tuotteet ostoskoriin ja maksamalla tilauksen kassalla.
Voit asioida verkkokaupassamme kuluttaja-asiakkaana tai yritysasiakkaana. Tilaukseen soveltuvat ehdot määräytyvät sen mukaan, teetkö tilauksen kuluttaja-asiakkaana vai yritysasiakkaana. Tehdäksesi tilauksen sinun tulee olla vähintään 18-vuotias.
Tilauksen yhteydessä sinun on annettava täydelliset yhteystietosi, jotka sisältävät nimen, laskutusosoitteen, toimitusosoitteen, puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen. Yritysasiakkaiden on annettava yrityksen ja yhteyshenkilön nimi. Mikäli annetut yhteystiedot ovat virheellisiä, pidätämme oikeuden tilauksen peruuttamiseen.
Tilauksen voit tehdä kirjautumatta asiakastilille. Ostotapahtuman yhteydessä voit rekisteröidä itsellesi asiakastilin, jolloin uusien tilausten tekeminen ja seuranta on helpompaa.
Voit tehdä tilauksen verkkokaupassamme mihin vuorokauden aikaan tahansa. Pyrimme käsittelemään tilauksesi 1–3 arkipäivän kuluessa. Toimitamme tilatut tuotteet mahdollisimman pian sen jälkeen, kun tilaus on käsitelty ja tarvittavat mukautukset tuotteisiin on tehty.
Saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi, kun olemme vahvistaneet tilauksen. Onnistuneen maksun jälkeen saat maksuvahvistuksen sähköpostiisi.
Voimme lähettää sinulle tilaukseesi liittyvää suoramarkkinointia asiakkuutesi perusteella. Voit koska tahansa kieltää suoramarkkinoinnin. Sähköpostilistaltamme pääsee pois sähköpostin lopussa olevan linkin kautta.
Maksaminen
Verkkokaupassa ilmoitetut hinnat sisältävät arvonlisäveron.
Arvonlisäveron erottelu näkyy ostoskorissa. Jos hinnassa on selvä hintavirhe, tuotetta ei myydä virheelliseen hintaan.
Hinnat eivät sisällä toimituskustannuksia, ellei toisin ole mainittu.
Tuotteen omistus- ja hallintaoikeus siirtyy sinulle, kun olet maksanut kauppahinnan kokonaisuudessaan.
Valittuun maksutapaan mahdollisesti liittyvä maksutapalisä ilmoitetaan maksutavan valinnan yhteydessä.
Maksutavat ovat
- Verkkopankkimaksu (OP, Nordea, S-Pankki, Danske Bank, Säästöpankki, POP Pankki, Aktia, OmaSP ja Ålandsbanken.)
- Korttimaksu (Visa ja Mastercard.)
- Lasku ja osamaksu (OP)
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
paytrail.com/kuluttaja/tietoa-maksamisesta
Tilausten toimitus
Toimitamme tilauksia vain Manner-Suomeen. Tilauksia ei toimiteta Ahvenanmaalle tai saaristoon.
Toimituksen hinta määräytyy etäisyyden ja ostokorissa olevien tuotteiden mukaisesti. Toimituksen hinta lasketaan ostoskorissa.
Ilmoitetut toimitusajat ovat arvioita. Jos samassa tilauksessa on useita tuotteita, koko tilauksen toimitusaika on sama kuin pisin ilmoitettu toimitusaika. Erikseen sovittaessa voimme toimittaa tuotteet myös osatoimituksilla, jolloin rahti lasketaan ja laskutetaan jokaisesta toimituserästä erikseen.
Kotiinkuljetus
Tilaus toimitetaan tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi toimitusosoitteeseen. Mikäli kuljetuskalustolla ei pääse perille asti, tilatut tuotteet toimitetaan niin lähelle toimitusosoitetta kuin kuljetuskalustolla on mahdollista päästä. Toimitukseen kuuluu tuotteiden laskeminen auton viereen. Tuotteiden toimittaminen tuotteiden laskupaikalta eteenpäin on vastuullasi.
Toimituksen mukana tulee lähete, josta ilmenee toimituksen sisältö.
Vaaranvastuu tuotteista siirtyy, kun tuotteet on laskettu maahan. Mikäli havaitset ongelmia toimituksessa tai tuotteissa, tee lähetteeseen merkintä virheestä mahdollisimman seikkaperäisesti ja selkeästi, ennen lähetteen allekirjoittamista. Ilmoita tämän jälkeen virheestä tai ongelmasta asiakaspalveluumme.
Kotiinkuljetuksessa toimitusosoitteessa pitäisi olla paikalla henkilö, joka vastaanottaa, tarkastaa ja kuittaa toimituksen. Tilaus voidaan katsoa asianmukaisesti vastaanotetuksi myös silloin, kun tilaus voidaan toimittaa perille asti kuljetuskalustolla ja tilauksen yhteydessä ilmoitettuun puhelinnumeroon vastataan tai aiemmin on sovittu, että tuotteet voi toimittaa ilman kuittausta.
Olemme yhteydessä, mikäli emme voi toimittaa tuotteita tilauksen yhteydessä arvioidun toimitusajan sisällä. Mikäli haluat toimituksen tapahtuvan tiettynä päivänä, ilmoita toivomasi toimitusajankohta tilauksen yhteydessä.
Mallikappaleiden tilaus verkkokaupasta
Ennen haluamasi tuotteen tilausta, voit tilata mallikappaleita. Mallikappaleesta näet paremmin tuotteen värisävyn ja tuotteen profiilin.
Mallikappaleet toimitetaan veloituksetta toimitusosoitettasi lähimpänä olevaan noutopisteeseen. Mallikappaleet voit tilata ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme tai verkkokaupan puhekuplakuvakkeesta avautuvan keskusteluikkunan kautta.
Palautuskäytäntö
Kuluttajana sinulla on lähtökohtaisesti lakisääteinen oikeus peruuttaa tilaus 14 vuorokauden kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 vuorokauden kuluttua tavaran tai viimeisen tavaraerän vastaanottamisesta.
Yksilöllisesti valmistettujen tai mukautettujen tuotteiden osalta sinulla ei ole kuluttajansuojalain mukaista peruuttamisoikeutta. Yksilöllisesti valmistettuja tuotteita ovat esimerkiksi mittatilaustuotteet, joissa tuote sahataan ilmoittamiesi mittojen mukaiseksi.
Yritysasiakkailla ei peruuttamisoikeutta. Sitova tilaus katsotaan syntyneen, kun olemme vahvistaneet tilauksen.
Peruuttamisilmoituksen tekeminen
Ole aina yhteydessä asiakaspalveluumme, jos haluat peruuttaa tilauksen peruuttamisoikeuden nojalla. Peruutuksesta on ilmoitettava meille yksiselitteisellä tavalla (esim. sähköpostilla). Peruuttamisilmoituksen voi tehdä peruuttamislomakkeella, mutta sen käyttö ei ole pakollista. Peruutuslomakkeet löydät näiden toimitusehtojen lopusta.
Tilauksen noutamatta tai vastaanottamatta jättäminen
Tilauksen noutamatta tai vastaanottamatta jättämistä ei katsota asianmukaiseksi peruuttamiseksi. Kun tilaus jää noutamatta tai vastaanottamatta, sopimusvelvoitteet raukeavat ja suoritukset palautetaan. Vastaat noutamatta tai vastaanottamatta jättämiesi lähetysten aiheuttamista todellisista kustannuksista, jotka sisältävät todelliset lähetys- ja palautuskulut. Yritysasiakkaat vastaavat myös sopimusrikkomuksesta aiheutuvasta myyntivoiton menetyksestä.
Noutamattomat lähetykset palautuvat automaattisesti noutoajan päätyttyä varastoomme. Vastaanottamattomat toimitukset palautetaan takaisin varastoomme. Voit sopia uuden toimituksen asiakaspalvelumme kautta. Tällaisessa tapauksessa veloitamme ylimääräisestä kuljetuskerrasta aiheutuneet kulut sinulta täysimääräisenä.
Palauttaminen
Noudata palautusohjeita tarkasti palauttaessasi tuotteita. Voit palauttaa tuotteet joko toimipaikkaamme tai hyödyntää kuljetuspalveluamme. Vastaat palauttamisesta johtuvista kuluista.
Palautuksen kuljetuskustannus on samansuuruinen kuin saman tilauksen toimituskustannus on ollut.
Mikäli haluat hyödyntää kuljetuspalveluamme, sovi noutamisen aikaikkuna asiakaspalvelumme kanssa. Palautettavat tuotteet pitää olla sovittuna ajankohtana niputettu vastaavalla tavalla kuin toimitettaessa ja niiden ympärille pitää saada laitettua nostoliinat nostamista varten sekä ajettua raskasajoneuvo niiden viereen.
Vastuu tuotteista
Jos tuotteella on lakisääteinen peruuttamisoikeus, voit tutustua tuotteiseen vastaavalla tavalla kuin liikkeessä ennen ostopäätöksen tekemistä. Pakkaus on avattava varovasti, jotta tuote säilyy myyntikuntoisena. Säilytä alkuperäinen pakkaus ja koko pakkauksen sisältö, kunnes olet tehnyt ostopäätöksen. Palautusoikeutta ei voi hyödyntää sen jälkeen, kun tuote on otettu käyttöön.
Olet vastuussa sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seurausta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä. Mikäli tuotetta ei palauteta täysin myyntikuntoisena, vähennämme palautettavasta summasta arvioidun arvonalennuksen määrän. Myyntikelvottomien tuotteiden osalta vähennys vastaa tuotteesta maksettua hintaa. Yksilöllisten toiveiden mukaisesti räätälöityjä tuotteita ei voi palauttaa.
Mikäli tuote on vahingoittunut kuljetuksessa, tee vahinkoilmoitus välittömästi meille.
Rahojen palautus
Palautamme maksamasi suorituksen oletusarvoisesti täysimääräisenä samaa maksutapaa käyttäen, millä olet maksanut tilauksen. Palautettava summa sisältää mahdolliset palautettavaan tuotteeseen liittyvät toimituskulut lukuun ottamatta lisäkustannuksia siitä, että olet valinnut tarjoamastamme edullisimmasta vakiotoimitustavasta poikkeavan toimitustavan.
Rahat palautetaan viivytyksettä 14 vuorokauden sisällä peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Rahojen palautusta voidaan kuitenkin lykätä siihen saakka, kunnes lähetys on palautunut meille takaisin.
Mikäli palautus katoaa kuljetuksessa, sinun on osoitettava kuitilla tehneesi palautuksen oikein. Voimme pidättyä maksujen palautuksesta, kunnes olemme saaneet tavaran takaisin tai kunnes olet osoittanut lähettäneesi tavaran takaisin. Rahojen palautuksesta ei aiheudu sinulle kustannuksia.
Tietosuoja
Olemme sitoutuneet huolehtimaan henkilötietojesi suojasta sekä antamaan informaatiota ja mahdollisuuden vaikuttaa henkilötietojesi käyttöön.
Käytämme henkilötietojasi tietosuojaselosteen mukaisesti.
Käytämme sivullamme evästeitä (cookies), joiden avulla optimoimme palvelua käyttäjäystävällisemmäksi sekä tarjoamme henkilökohtaisempaa markkinointia ja tuotesuosituksia.
Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka sivustomme tallentaa kiintolevyllesi. Voit hallita evästeasetuksia tai poistaa evästeitä selaimesi asetuksista. Sivuston toiminta voi vaatia evästeiden sallimista. Voimme kysyä myös hyväksyntää tiettyjen evästeiden asentamiseen.
Ylivoimainen este
Emme vastaa ylivoimaisesta esteestä aiheutuneesta vahingosta. Ylivoimaisena esteenä pidetään yrityksemme vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevaa ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta.
Ylivoimainen este voi olla sota, kulkutauti, lakko, luonnonmullistus, tietoliikennekatkos, logistiikkahäiriö, sähkönjakelun keskeytyminen, vallankumous, viranomaisen antama kielto tai määräys tai muu näihin verrattavissa oleva seikka tai olosuhteen muutos.
Ilmoitamme ylivoimaisesta esteestä viipymättä, mikäli kohtaamme sellaisen.
Virhevastuu
Vastaamme tuotteiden lakisääteisestä virhevastuusta. Mikäli virhe ei ole helposti korjattavissa, vaihdamme tuotteen uuteen. Et ole vastuussa virheen korjauksen tai vaihtamisen aiheuttamista kuluista. Mikäli korjauksesta tai vaihtamisesta aiheutuisi kohtuuttomia kustannuksia, pidätämme oikeuden palauttaa maksettu kauppahinta.
Virhevastuu koskee tuotteessa myyntihetkellä olleita virheitä. Vastuu ei kata tavanomaista kulumista tai vahingoittumisesta johtuvaa rikkoutumista. Virheestä on ilmoitettava kohtuullisessa ajassa virheen havaitsemisesta. Virheelliseksi havaittua tuotetta ei tule asentaa.
Kuluttajat voivat tehdä virheilmoituksen kahden kuukauden sisällä virheen havaitsemisesta. Suosittelemme tekemään virheilmoituksen kuitenkin mahdollisimman pian asian käsittelyn helpottamiseksi.
Yritysasiakkaiden on tarkastettava tilaus heti toimituksen jälkeen ja reklamoitava virheestä 7 vuorokauden sisällä.
Vastuunrajoitus
Emme vastaa tuotteiden viivästyksestä tai virheestä johtuvista välillisistä vahingoista tai muista kuluista, ellei pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu. Yritysasiakkaiden osalta tuotevirhevastuumme rajoittuu mahdolliseen kauppahinnan palauttamiseen.
Erimielisyyksien ratkaisu
Mahdolliset erimielisyydet ratkaistaan Suomen lain mukaan. Noudatamme voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä.
Ole yhteydessä tilaukseen liittyvissä ongelmissa asiakaspalveluumme. Pyrimme löytämään ratkaisun kaikkiin ongelmatilanteisiin. Mikäli havaitset virheen tilauksessa, ilmoitathan virheestä meille mahdollisimman pian.
Mikäli et ole tyytyväinen ehdottamaamme ratkaisuun, voit kuluttaja-asiakkaana kääntyä maksuttoman kuluttajaneuvonnan puoleen. Löydät kuluttajaneuvonnan yhteystiedot verkkosivulta www.kuluttajaneuvonta.fi.
Kuluttajana voit saattaa kaikki näitä toimitusehtoja koskevat erimielisyydet maksuttomaan kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) käsittelyyn. Käsittely ei edellytä asiamiehen käyttöä, joten asiamiehen käyttämisestä aiheutuvia kuluja ei korvata.
Sinulla on mahdollisuus käyttää myös Euroopan komission ylläpitämää verkkovälitteistä riidanratkaisufoorumia (ODR-foorumi). ODR-foorumi voi olla hyödyllinen, jos asut jossain toisessa EU-maassa kuin Suomessa.
Löydät riidanratkaisufoorumin osoitteesta https://ec.europa.eu/odr. Voit käyttää seuraavaa sähköpostiosoitettamme foorumissa: ylojarvenpuu@ylojarvenpuu.fi
Sinulla on kuluttajana oikeus saattaa asia kotipaikkasi käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Voit saattaa asian myös yrityksemme kotipaikan käräjäoikeuden ratkaistavaksi. Jollei sinulla ole kotipaikkaa Suomessa, asia käsitellään yrityksemme kotipaikan käräjäoikeudessa.
Yritysasiakkaiden osalta riidat ratkaistaan Pirkanmaan käräjäoikeudessa, jos riitaa ei saada ratkaistuksi neuvottelemalla.
Yhteystiedot
Ylöjärven Puu Oy
Soppeentie 64
33470 Ylöjärvi
Y-Tunnus: 0803711-5
Asiakaspalvelu
Puhelin: (03) 3142 2600
Sähköposti: ylojarvenpuu@ylojarvenpuu.fi
Peruuttamislomake
Tällä lomakkeella voit tehdä peruuttamisilmoituksen.
Vastaanottaja: Ylöjärven Puu Oy, Soppeentie 64, 33470 Ylöjärvi, ylojarvenpuu@ylojarvenpuu.fi
Ilmoitan, että haluan peruuttaa tekemäni sopimuksen, joka koskee seuraavien tavaroiden toimittamista / seuraavan palvelun suorittamista:
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
______________________________________________________________
Tilausnumero:________________________
Tilauspäivä:__________________________
Vastaanottopäivä:______________________
Nimi*:______________________________
Osoite*:_____________________________
___________________________________
Allekirjoitus (vain jos lomake täytetään paperimuodossa)
Päiväys*:_____________________________